w

Veelgestelde vragen

Service en garantie

Welke garantie zit er op deuren en ramen?

Buitendeuren:

Kegro Deuren geeft bij de buitendeuren die onder GND vallen 6 jaar garantie op het deurblad (bekijk het GND-garantiereglement).  Indien gebruik wordt gemaakt van het KAI-concept wordt daarnaast ook 2 jaar garantie op de werking en prestaties van de deur gegeven*.

*N.B.: Werking en prestaties zoals de wind en waterdichtheid prestaties zoals opgenomen in het KOMO certificaat 32408 geldig ten tijde van facturatie, mits de gebreken niet veroorzaakt zijn door het deur omkaderend kozijn en bouwkundige constructie.

De garantiecriteria worden getoetst aan de hand van de GND garantiecriteria. Doet zich onverhoopt een probleem voor met de deur dan komt de Servicedienst langs om de situatie te beoordelen. Een terechte garantieclaim word door de onze zakelijke afnemers gemeld bij de Servicedienst. Deze afdeling draagt zorg voor de verdere afhandeling van de claim en de communicatie hieromtrent met de bewoner.

Wanneer een deur niet onder GND garantie geleverd wordt, dan verwijzen we u graag naar de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor buitendeuren

Inpandige deuren:

Klik hier voor de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor inpandige deuren.

Ramen:

Klik hier voor de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor ramen.

Wat is afhang-garantie?

Wanneer wij de deur afhangen, dan heeft u recht op 1 jaar afhang-garantie. Het sluiten van een deur kan beïnvloed worden door het werken van het hout. Onderhoud zoals het stellen van sluitkommen* (hoofd- en bijzetkommen) of plaatjes achter de scharnieren behoren niet tot functionaliteitsgarantie, maar is regulier onderhoud. Alvorens u een beroep doet op de afhang-garantie dient u eerst de instructies van de fabrikant van de betreffende sluitmiddelen te raadplegen. Deze hebben duidelijke instructies voor het afstellen beschikbaar.

  • Op het YouTube kanaal van Buva Homecare systemen kunt u de meest voorkomende instructies vinden om een deur opnieuw en eenvoudig af te stellen.
  • Klik hier voor de Buva instructies om de sluitkommen na te stellen.
  • Ook Themans heeft voor haar S2 Hang- en sluitwerk heldere en eenvoudige instructies voor het opnieuw afstellen beschikbaar. 

Indien het sluiten van een deur niet meer bijgesteld kan worden door het aanpassen van de verstelbare sluitkommen kan men beroep doen op deze afhang-garantie. Wanneer een gebruiker vooraf niet dat nodige gedaan heeft en de Servicedienst van Kegro Deuren is alsnog op locatie geweest, dan worden de voorrijkosten en uren doorbelast conform de op dat moment geldende prijslijst.

Informatie voor particulieren

Kan ik als particulier ook een Kegro deur kopen?

Ja dat kan. Echter niet via deze website. Als particulier kunt u terecht op deurdirect.nl. Hier selecteerden wij onze top kwaliteitsdeuren van 54 mm dikte: dé standaard voor de huidige moderne woningbouw en passend in nagenoeg alle houten kozijnen. Onder continue kwaliteitsbewaking geproduceerd én door ons vakkundige montageteam afgehangen.

Ik heb een probleem met mijn deur na oplevering van de woning.

Mocht er onverhoopt iets verkeerd zijn gegaan dan vinden we dat natuurlijk erg vervelend en willen we dit graag oplossen. Via ons serviceformulier kunnen zakelijke afnemers een servicemelding doen. Particulieren (bewoners) maken melding bij hun eigen Kegro montagepartner, aannemer of woningcorporatie. Wij bekijken de situatie met deze verantwoordelijken van het woningbouwproject en komen met een oplossing.

Als particulier maakt u melding van geconstateerde zaken bij uw Kegro Montagepartner, aannemer of woningcorporatie. Heeft u een andere vraag? Mail ons dan gerust via info@kegro.nl

Op onze download pagina vind je tevens onze garantievoorwaarden en belangrijkste instrcuties en onderhoudsschema’s

 

 

Ik heb een probleem met de werking van mijn deur.

Onze kwaliteitsdeuren zijn van hout. Hout leeft en hout werkt. Het sluiten van een deur kan beïnvloed worden door het werken van het hout. 

  • Kegro Deuren geeft op haar standaard assortiment hang- & sluitwerk een garantie op de functionaliteit van 1 jaar*. Sloten dienen een deuruitbuiging van 6 mm op te kunnen vangen. Sloten of andere materialen welke niet tot ons standaard assortiment behoren kunnen we niet op functionaliteit garanderen;
  • Onderhoud zoals het stellen van sluitkommen* (hoofd- en bijzetkommen) of plaatjes achter de scharnieren behoren niet tot functionaliteitsgarantie, maar is regulier onderhoud (Zie betreffende merk en YouTube instructie).

*: Wanneer wij de deur afhangen, dan heeft u recht op 1 jaar afhang-garantie. Het sluiten van een deur kan beïnvloed worden door het werken van het hout. Onderhoud zoals het stellen van sluitkommen* (hoofd- en bijzetkommen) of plaatjes achter de scharnieren behoren niet tot functionaliteitsgarantie, maar is regulier onderhoud. Alvorens u een beroep doet op de afhanggarantie dient u eerst de instructies van de fabrikant van de betreffende sluitmiddelen te raadplegen. Deze hebben duidelijke instructies voor het afstellen beschikbaar. Indien het sluiten van een deur niet meer bijgesteld kan worden door de verstelbare sluitkommen kan men beroep doen op deze afhang-garantie. Wanneer een gebruiker vooraf niet dat nodige gedaan heeft en de Servicedienst van Kegro Deuren is alsnog op locatie geweest, dan worden de voorrijkosten en uren doorbelast conform de op dat moment geldende prijslijst.

Op onze download pagina vindt u tevens onze garantievoorwaarden en belangrijkste instrcuties en onderhoudsschema’s.

U dient de melding in te dienen via uw Kegro montagepartner, aannemer of woningcorporatie. Mocht men u (bijvoorbeeld door het verstrijken van garantieperiode) doorverwijzen naar Kegro Deuren, dan dient u bij de communicatie altijd onderstaande gegevens mee te zenden.

  • Deurnummer;
  • Omschrijving klacht;
  • Adres;
  • Contactgegevens;
  • Goed beeldmateriaal.

Wij bekijken dan de situatie en komen met een reactie.

Uw deur onderhouden

Mijn deur sluit slecht: Hoe kan ik hoofd- en bijzetkommen afstellen?

Onze kwaliteitsdeuren zijn van hout. Hout leeft en hout werkt. Het sluiten van een deur kan beïnvloed worden door het werken van het hout. Onderhoud zoals het stellen van sluitkommen* (hoofd- en bijzetkommen) of plaatjes achter de scharnieren behoren niet tot functionaliteitsgarantie, maar is regulier onderhoud (Zie betreffende merk- en YouTube instructies). 

  • Op het YouTube kanaal van Buva Homecare systemen kunt u de meest voorkomende instructies vinden om een deur opnieuw en eenvoudig af te stellen.
  • Klik hier voor de Buva instructies om de sluitkommen na te stellen.
  • Ook Themans heeft voor haar S2 Hang- en sluitwerk heldere en eenvoudige instructies voor het opnieuw afstellen beschikbaar. 

Indien het sluiten van een deur niet meer bijgesteld kan worden door de verstelbare sluitkommen kan men beroep doen op deze afhang-garantie. Wanneer een gebruiker vooraf niet dat nodige gedaan heeft en de Servicedienst van Kegro Deuren is alsnog op locatie geweest, dan worden de voorrijkosten en uren doorbelast conform de op dat moment geldende prijslijst.

Hoe moet ik mijn deur onderhouden en wanneer moet ik mijn deur overschilderen?

De onderhoudscyclus van het verfsysteem van uw Kegro deur is afhankelijk van een groot aantal factoren. Ligging van het pand, situering van de deur, veel of weinig zonbelasting, veel of weinig vochtbelasting, kleur van de deur, etc.

Daarnaast is regulier onderhoud aan uw deur ook van groot belang om de deur optimaal te houden en de levensduur en het gebruiksgemak te verlengen.

Zie voor meer informatie over het onderhoud aan onze deuren en verfsystemen onze Verftechnische Adviezen: