Onze service: daar kan je op bouwen!
Onze service
Als deurenfabrikant zijn we ons ervan bewust dat het niet alleen ‘draait’ om de deuren. Ook een goede service en duidelijke communicatie naar de (eind)afnemers én bewoners is van groot belang. Daarom werken we voortdurend aan optimalisatie van onze service. Niet alleen door het verder uitbouwen van ons landelijk dekkend montage- en servicenetwerk, maar bijvoorbeeld ook door analyse van afgehandelde servicemeldingen. Op basis van deze analyse werken we continu aan het verbeteren van onze producten en diensten.
Inmeet-, montage- en servicedienst
Kegro Deuren beschikt over een landelijk team van monteurs en deurenspecialisten. Dit landelijke inmeet-, montage- en serviceteam kan snel en flexibel aan alle aanvragen voldoen. We zijn voortdurend bezig om onze prestaties te verbeteren door middel van onze LEAN-methodieken. Hierdoor zijn we steeds beter in staat om servicemeldingen snel en klantgericht af te handelen.
Afhang-garantie
Wanneer wij de deur afhangen, dan heeft u recht op 1 jaar afhang-garantie. Het sluiten van een deur kan beïnvloed worden door het werken van het hout. Onderhoud, zoals het stellen van sluitkommen (hoofd- en bijzetkommen) of plaatjes achter de scharnieren behoren niet tot functionaliteitsgarantie, maar is regulier onderhoud. Alvorens u een beroep doet op de afhang-garantie dient u eerst de instructies van de fabrikant van de betreffende sluitmiddelen te raadplegen. Deze hebben duidelijke instructies voor het afstellen beschikbaar. Kijk bij onze veelgestelde vragen voor de juiste instructies om uw deur zelf opnieuw af te stellen. Indien het sluiten van een deur niet meer bijgesteld kan worden door het aanpassen van de verstelbare sluitkommen kan men beroep doen op deze afhang-garantie. Wanneer een gebruiker vooraf niet dat nodige gedaan heeft en de Servicedienst van Kegro Deuren is alsnog op locatie geweest, dan worden de voorrijkosten en uren doorbelast conform de op dat moment geldende prijslijst.
Klantenservice (Enkel voor reeds geleverde deuren)
Voor zakelijke afnemers is onze afdeling Customer Service bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur via telefoonnummer 088-1265555. Voor particulieren is de afdeling Customer Service bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 12.00 uur via telefoonnummer 088-1265510. Let op: Deze contactgegevens zijn enkel van toepassing op reeds geleverde deuren. Particuliere aanvragen voor nieuwe deuren worden hier niet in behandeling genomen. Hiervoor verwijzen we u graag naar onze website www.deurdirect.nl.
Servicemelding
Mocht er onverhoopt iets verkeerd zijn gegaan dan vinden we dat natuurlijk erg vervelend en willen we dit graag oplossen. Via ons serviceformulier kunnen zakelijke afnemers een servicemelding doen. Particulieren (bewoners) maken melding bij hun eigen Kegro montagepartner, aannemer of woningcorporatie. Wij bekijken de situatie met deze verantwoordelijken van het woningbouwproject en komen met een oplossing.
Servicemelding zakelijke afnemer | Servicemelding particulier |
---|---|
Garantie is een zaak tussen Kegro Deuren en haar zakelijke afnemer. Ben je zakelijk afnemer en wil je een servicemelding doen? Vul dan het serviceformulier in of neem contact met ons op via 088-1265555* | Als particulier maak je melding van geconstateerde zaken bij jouw Kegro Montagepartner, aannemer of woningcorporatie. Heb je een andere vraag? Mail ons dan gerust via info@kegro.nl |
*Voor vragen over lopende servicemeldingen: 088-1265555 |
Verfadvies en onderhoud
Zodra de deur is afgehangen, is het belangrijk dat deuren die in de voorlak (gegrond) zijn afgeleverd het liefst direct worden afgelakt. Hierdoor kunnen vocht en andere weersinvloeden de deur niet binnendringen. GND, de brancheorganisatie van deurenfabrikanten, heeft specifieke voorschriften voor het onderhoud van buitendeuren opgesteld. GND zet al 30 jaar de norm voor kwaliteitsdeuren en de bij GND aangesloten fabrikanten moeten voldoen aan de eisen zoals vermeld in de Statuten van de Stichting. » Naar de GND website
Garantie
Buitendeuren:
Kegro Deuren geeft bij de buitendeuren die onder GND vallen 6 jaar garantie op het deurblad (bekijk het GND-garantiereglement). Indien gebruik wordt gemaakt van het KAI-concept wordt daarnaast ook 2 jaar garantie op de werking en prestaties van de deur gegeven*.
*N.B.: Werking en prestaties zoals de wind en waterdichtheid prestaties zoals opgenomen in het KOMO certificaat 32408 geldig ten tijde van facturatie, mits de gebreken niet veroorzaakt zijn door het deur omkaderend kozijn en bouwkundige constructie.
De garantiecriteria worden getoetst aan de hand van de GND garantiecriteria. Doet zich onverhoopt een probleem voor met de deur dan komt de Servicedienst langs om de situatie te beoordelen. Een terechte garantieclaim word door de onze zakelijke afnemers gemeld bij de Servicedienst. Deze afdeling draagt zorg voor de verdere afhandeling van de claim en de communicatie hieromtrent met de bewoner.
Wanneer een deur niet onder GND garantie geleverd wordt, dan verwijzen we u graag naar de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor buitendeuren.
Inpandige deuren:
Klik hier voor de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor inpandige deuren.
Ramen:
Klik hier voor de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor ramen.